Technology

Min familj är speciell. Här om dagen när jag kommer hem och kliver upp för trappan till övervåningen hör jag ett konstigt liksom mekaniskt, spinnande ljud. Jag öppnar dörren till min storebrors rum och möts av min pappa sittandes på golvet med ett helt hav av lego runtomkring sig. Nej, ni ska inte tro att min pappa är extremt barnslig och tycker om att leka med lego, utan han är bara väldigt intresserad av teknik och hade byggt en maskin som sorterar legobitar efter deras färg. Med hjälp av en färgsensor och lite tekniklego som min bror hade när han var liten hade han alltså lyckats med detta. Man släpper helt enkelt ned legobiten på rullbandet, låter sensorn känna av färgen och så snurrar lådorna runt tills den med rätt färg hamnar under legobiten. Och så ramlar då biten ner i lådan. Ganska faschinerande det där alltså...
Hmm, jag tycker om mitt teknik-frek till pappa, trots att han är lite små konstig! ♥



/Tove

Kommentarer
Postat av: A

Haha, Göran då!

2010-04-21 @ 21:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0