Livets Ironi

God eftermiddag!
Jag och min kompajon Emmie sitter för närvarande i Stora datasalen i skolan och pluggar flitigt. Vi har rättskunskap och letar fakta om straff för olika brott. Måste säga att jag har svårt att förstå vissa straffsatser. Visst måste det väl ändå vara högre straff om man hade ett ont avsåt med sitt brott än om det var en olyckshändelse? Vållande till annans död tillexempel , måste ju bara vara otroligt hemskt för den som nu råkar tappa yxan i någon annans huvud eller vad det nu rör sig om. Ska personen då straffas hårt för något han redan måste må sjukt dåligt över? Då är det väl lite värre att medvetet plåga ihjäl ett djur? Aja, ska sluta tråka ihjäl er med mina funderingar kring rättväsendet.

Jag har lite valborg-ångest. Har typ fyra olika alternativ och kan inte bestämma mig för vad som blir bäst eller roligast. Aja, det löser sig väl. Bara man är med människor man tycker om så brukar det bli bra. Tråkigt är att Em åker till Turkland på Fredag och missar festen. Aja, hon hade väl ändå stannat hemma och varit tråkig, så no loss there ;)

Emmie hälsar btw att Tårtning verkar vara ett brott att satsa på. Hon ska hem och baka i eftermiddag. Go for it! säger jag.



/Tove 

Kommentarer
Postat av: Em

nejdå kompanjonen min, jag hade varit vid din sida på valborg om jag var hemma, vart du än befann dig...nästan.

2010-04-27 @ 21:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0