hahaha

Hahaha, nu har vi gjort läxan och brutit mot en norm!
Tove stoppade en främling utanför statiol som precis skulle kliva in i sin bil och pratade på om allt möjligt, tex som att hon hade varit på gymmet idag och fick lite ont i ryggen..och hmm vad kunde det bero på? haha gud, kunde inte hålla oss för skratt nästan. Emmie var tvungen att stå bredvid och iakta händelsen. Stackars människa, hon undrade verkligen vad vi höll på med. Hon tilltalade Tove som om hon var förståndshandikappad.  

Så här löd konversationen; (T står för Toves repliker och K för kvinnans)

T- Hej hej!
K- Hej..?
T- Hur är det med dig då?
K- Känner vi varandra?
T- Nej.
K- Jaha, du ville bara fråga hur det var med mig?
T- Jo, precis!
K- Jaha, trevligt...
T- Ja! Vad ska du göra ikväll då?
K- Jag ska åka hem bara.
T- Okej.
K- Vad ska du gör då?
T- Nej, jag tänkte gå in och handla lite på statiol bara..
K- mm.
T- Vad har du gjort i dag då?
K- Lite allt möjligt, jobbat.
T- Jag har gymmat!
K- Har du det?
T- Jo! Jag fick lite ont i ryggen, jag vet inte varför. Det måste vara nåt fel eller något.
K- Du gjorde väl fel.
T- Jo jag måste ha gjort det.
K- Jo så kan det va.
T- Jo det kan va så.
K- Du får ha det bra.
T- Jo ha en bra kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0